12 januára 2008

Moje vlastné modely












Modely som začal skladať ako 12-ročný chlapec.Priviedla ma k tomu náhoda,lebo ma v novinovom stánku zaujal jeden časopis.Kesom uvidel vo vnútri vystrihovačku,rozhodol som sa ju postaviť.Bol to model lietadla,ktoré dokáže pristáť aj na vode,papierové určite nie :-).Nevedel som,čo mám robiť,tak mi mama poradila,aby som zašiel za jedným chlapcom z nášho paneláku.Bol to Martin K.,ktorému som dodnes zaviazaný a tak aspoň zverejnim link na jeho blog,je to tento:www.matokolo.blogspot.com

Ukázal mi vhodné lepidlá(Duvilax),pomôcky(špajdle,orezávače,nožnice,pravítka,fixky) a kopu rád,trikov a pomôcok.Ďalšie modely v mojom prevedení vyzerali hrozne,akosi som zabudol na jeho rady a lepil som svojsky ;-).Pre tento dôvod radšej neuvádzam žiadne začiatočnícke modely.Takým prvým "podareným" modelom bolo závodné auto Matra P-29,ktoré sa nachádza na obr.č.1.Až som sa sám čudoval,že sa mi podarilo dosiahnuť otáčanie koliesok.Potom nasledovali modely ako plachetnica,lanovka,motorka,jeep.Tie sa mi až tak nevydarili,preto nehľadajte nikde na blogu ich obrázky:-).Zlom nastal až pri modely Medicopter 117,pri ktorom som vyrobil 3ks modelov,dva prvé prototypy pre kamarátov(na tých som sa učil) a ten tretí mám doma a vznáša sa mi nad hlavou.Potom nasledoval dvojplošník,lokomotíva a rôzne iné vystrihovačky.Ďalšie modely,ktoré ma zaujali boli:sanitka(obr.č.2),hasičské auto(obr.č.3) a polícia(obr.č.4).Neboli náročné a odporúčam ich mierne pokročilým modelárom.Teraz nedávno pred pár rokmi sa na trh dostalo auto americkej armády určené pre civil.Je to Hummer.Pri tomto aute som sa pokúsil vytvoriť prvú vlastnú vystrihovačku.Základ som zobral z časopisu(podvozok) a zvyšok som dotvoril sám a z normálneho Hummera H1 som spravil vlastnú H3 bielej farby(obr.č5).Zaujímavou a celkom jednoduchou bola vystrihovačka snežného skútra(obr.č6) a karavanu(obr.č.7).Zložitejšie už bolo auto Nissan,ktoré sa skladalo z viac dielov a malo viac vypracované tvary do oblúkov.Nájdete ho na obrázku č.8.O prvenstvo v najväčšej zložitosti stavania sa asi delia dva modely.Tým jednoduchšim je asi napodiv americký kamión Peterbilt.Nemusím vôbec hovoriť,kolko mákolies a navyše sú vypuklé smerom dnu.Nič iné nebolo na tejto veľmi peknej vystrihovačke až tak náročné,za ten pocit,ktorý som mal po dokončení to stálo.A navyše má na sebe veľmi pekné kresby koní(obr.č.9).Tak a máme tu víťaza v zložitosti:Škoda Fabia.Je to stredne veľký model.Najťažšie bolo vyformovať zadné boky a nárazníky,kde bolo najmenej plôch na lepenie.Ale aby som nestrašil začínajúcich modelárov,tak radšej spomeniem to,čo na nej bolo ľahšie.Hmm, asi nič,sorry ;-).Nájdete ju na obrázku č.10.Na obr.č.11 nájdete všetky bližšie opísané vystrihovačky spolu.Ak máte nejaké dotazy,tak sa obrátťe na mňa.Ak potrebujete návod na niektorú konkrétnu vystrihovačku alebo ju chcete celú,tak sa nejak dohodneme a ja vám ju môžem zaslať mailom.V nasledujúcich blogoch opíšem vybrané modely podrobnejšie.Pridám aj foto.

pošli na vybrali.sme.sk

3 komentáre:

  1. vďaka,ale teraz mám v pláne dať kamošovu fabiu,ale aj osvetlenú.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. odkial mas to hasicke auto. presne take zhanam.
    blatak@azet.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009