27 augusta 2008

RSS

Rozhodol som sa napísať krátky článok o RSS. O tom, čo to vlastne je a na čo slúži.

Wikipédia uvádza, že RSS je XML formát, ktorý slúži na čítanie noviniek z webstránok.
Teraz po lopate: RSS sleduje obsah vami vybranej stránky a vám ho v reálnom čase ukazuje.
A tu je vhodná otázka:"Kde mi ukazuje obsah?"
K využívaniu RSS je potrebný program alebo plugin do nejakého programu (webový prehliadač). Program môžete stiahnuť napríklad >tu< a v sebe má vstavanú RSS napríklad Mozilla Firefox a aj Opera.
Symbol, ktorý vidíte vľavo hore je označenie pre RSS. Ak takýto symbol vidíte na stránke, napríklad aj v mojom sidebare, tak môžete odoberať obsah stránky. Ak na stránke nie je takýto symbol, tak môžete odoberať obsah tiež. Vaša čítačka alebo webový prehliadač vám umožní odoberať obsah skoro z každej stránky.

Výhody RSS:
+ šetrí vám čas (nemusíte načítavať zakaždým stránku)
+ prehľad o udalostiach
+ jednoduchosť

Nevýhody RSS:
- ak je vstavaná v prehliadači, spomalí to jeho zapnutie
- ak máte veľa RSS stránok, tak to bude neprehľadné

RSS využívajte hlavne na stránky, o ktorých chcete mať rýchly prehľad a vedieť, kedy bude niečo nové.
Pre odoberanie mojich príspevkov kliknite >sem<

Obrázok: Thorlabs

pošli na vybrali.sme.sk

3 komentáre:

  1. v podstate na to netreba program ani plugin, teda na používanie napr. google readera stačí prehliadač...
    nepochopil som túto vetu "Ak na stránke nie je takýto symbol, tak môžete odoberať obsah tiež." ak predsa stránka nemá ten xml súbor tak ten obsah odoberať nemôžeš... a k výhode šetrenia by som dodal že nemusíte chodiť na stránky pozerať či je niečo nové, tie novinky vám rss samo donesie...
    v tomto videu je jednoduchou angličtinou pekne opísané RSS...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Díky za tie ďalšie info a k tej vete:
    Ja som myslel to, že nie každý zverejní na stránke ikonu s RSS. Napríklad môj blog sa dá odoberať aj vtedy, keby som v sidebare nemal button s RSS príspevky a všetky komentáre.
    Samozrejme s tým XML máš pravdu, nedá sa odoberať každá stránka, ale drvivá väčšina áno.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. j, nemajú to len tie weby čo majú aktuálky raz za mesiac a chcú aby ľudia chodili každý deň, alebo aspoň každý týždeň... aby nestratili návštevnosť kvôli nečastým aktuálkam...
    j, chápem, no na ff je to logo hore pri stránke, tak som myslel, že myslíš to...

    OdpovedaťOdstrániť

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009