08 októbra 2008

Caesar IV

Kedysi na svojom starom compe som hrával hru Caesar II a až na pár drobností sa mi páčila. K Caesar III sa mi bohužiaľ dostať nepodarilo, ale nedávno som získal hru Caesar IV.


Hneď v hlavnom menu vás privíta príjemná hudba, ktorá akoby k Rímu naozaj patrila. To ešte umocňuje aj vzhľad menu v podobe zvitkov.
Hra je rozdelená na viacero módov, najlepšie je asi začať tutoriálom, ktorý sa v hre nazýva kráľovstvo. Po páde kraľovania nastáva nový režim-republika. V nej musíte plniť úlohy a po prejdení tejto časti hry sa vám sprístupní aj ríša. Ďalej máte možnosť hrať scenáre a ostatné kampane.


Prejdime však rovno k hre. Tutoriál vás naučí všetko podstatné a základy ekonomiky. Jedno ma však nenaučil- ako stavať mesto tak, aby boli obyvatelia spokojní a priestor dokonale využitý. Výber budov je zaujímavý a takisto aj ich vzhľad. Na vlastné oči tak môžete vidieť koloseum alebo fórum.
Ak chcete vybudovať prosperujúce mesto, musíte brať ohľad na všetky sféry verejného života a sústrediť sa na plnenie požiadaviek misie. Občas budete musieť podporiť Rím, či už vojensky alebo materiálne. Každá misia trvá dlho, takže dlho trvá aj prejdenie celej hry.
Grafická stránka hry je celkom pekná, môžete meniť aj pohľady kamery, čo je však niekedy obtiažne. Ak chcete vidieť budovu z boku, tak sa vám pohľad zošikmí, ale to spôsobí, že nevidíte do rohov mapy. Ja som hrával túto hru pri pohľade zvrchu a mal som tak lepší prehľad.
Hra má aj zopár nelogickostí. Ak na vás útočia nepriatelia a vy máte hradby po obvode, môže sa stať, že nepriatelia sa objavia za hradbami priamo vo vašom mieste bez toho, aby ich museli prekonať. Ďalšou nelogickosťou je preprava materiálu. Robotník materiál odvezie najprv na skladište a odtiaľ až tam, kam ho potrebujú ho odvezie druhý robotník. Jednoduchšie by bolo, keby to spravil hneď ten prvý robotník, lebo veľakrát to má po ceste.


Hra bola zo začiatku pekná, postupne sa mi objavovali nové budovy a možnosti, ale po čase sa hra stala fádnou. Už sa nič nesprístupňovalo a misie sa začali podobať. To je veľmi veľké mínus tejto hry.

Plusy a mínusy:
+ grafika
+ pokračovanie série

- zdĺhavosť
- boj

Oficiálna CZ stránka: Caesar IV
Iná recenzia: BW

pošli na vybrali.sme.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009