10 júla 2008

Ratatouille-dobrú chuť!

Som rád, že pred pozeraním tohto filmu som bol najedený a odporúčam to urobiť aj vám.



Myšiak Remy nie je spokojný s jedlom z kontajnera. Radšej vždy zájde do domu babky a tam sa pozerá na seriál o varení. Raz ho však babka zbadá a vzrúšo začína. Babka sa ne*erie, vytiahne brokovnicu a začne strielať po každej myši, ktorú vidí.
Remy a aj klan jeho otca sú nútení odísť. Remy sa ešte pokúsi zachrániť kuchársku knižku, ale vďaka tomu nestíha doplávať za klanom pri úteku. Počas jeho najväčšej zúfalosti sa mu zjaví ako vidina kuchár Gusteau. Ukáže mu svoju reštauráciu a Remyho svet sa začne meniť.
V reštaurácii sa Remy spriatelí s nováčikom Linguinim. Vznikne medzi nimi kamarátske puto a takto sa vo filme vzťah medzi myšou a človekom dostáva na úroveň ako vzťah človeka s človekom. Remy pomáha Linguinimu variť jedlá, dokonca odhalí aj to, že Linguini je dedič reštaurácie. V každom vzťahu to však škrípe a aj Remy sa s Linguinim poháda.
Ako to však v animovaných rozprávkach chodí, uzmieria sa a podarí sa im prekonať takmer všetky prekážky. Film sa končí harmonicky, čo iné ste čakali?

Neľutujem, že som si tento film pozrel. Je to film vhodný na zrelaxovanie a dotvorenie pohody. Dej nie je komplikovaný a postavy sú vždy niečím typické. Nenašiel som nič také, čo by sa mi na filme nepáčilo, ale nie som si istý, či kniha dokáže plávať :).

Žáner: Animovaná komédia

Dĺžka: 110 minút

Krajina pôvodu: U.S.A

Rok: 2007

Réžia: Brad Bird

Hrajú (slovenský dabing): Juraj Kemka (Remy), Boris Al Khalagi (Linguini), Helena Krajčiová (Colette), Leopold Haverl (Gusteau), Juraj Haviar (Emile), Dušan Kaprálik (Skinner) a Ladislav Chudík (kritik Ego)


Moje hodnotenie: 8/10


Oficíálna stránka filmu: Ratatouille

DVD obal: Obal

Iná recenzia: Recenzia


p.s.asi jeden z najlepších filmov od Pixar

pošli na vybrali.sme.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009