24 decembra 2008

Štedrý deň u nás doma

Práve je 24.12. a podľa niektorých najkrajší deň v roku. Nie som si istý, či to platú aj u mňa, ale tento deň je naozaj iný ako ostatné.

Keď som dnes ráno vstal, nikam som sa nenáhlil. Našťastie ani rodičia, takže doma vládol pokoj. Zapol som si televízor a pozeral som Ja, moje druhé ja a Irena. Nie príliš vianočný film, ale aspoň som sa pre začiatok dňa dobre naladil.

Po filme som sa išiel najesť. Prípravy na večeru sa už začínali a musel som sa zapojiť aj ja, aspoň trošku. Ďalej nasledovala návšteva kúpeľne a tie bežné veci, čo sa v kúpeľni robia. Pri dnešnom holení som si však spravil nový image, veď Vianoce sú len raz v roku.

Na obed nasledovala pohoda. Najedli sme sa trošku, aby sme vydržali a potom sme si dali kávu. Kofeínovú. Aj ja. Ešte tak odbočím, že zatiaľ sme v byte traja: ja,mama a otec.
Ďalší program tvorilo aspoň mierne poupratovanie a potom sme pozerali film (Dobrý voják Švejk) a odpovedali na vianočné sms.
Teraz je niečo po tretej a ja som už oblečený v tmavomodrej košeli, čiernych nohaviciach a na krku kravata. Však si pozrite foto ;).

Ďalej sme sa síce v prítomnosti nedostali, ale načrtnem vám, ako to iste bude u nás vyzerať. Niekoľko minú po piatej príde brat, možno aj so psom. Má takého roztomilého pitbulla. Roztomilý je naozaj, preto som to nedal ani do úvodzoviek.

Ja dostanem za úlohu pripraviť stôl, sviečku a zápalky. Tesne pred šiestou hodinou sa celé naše sídlisko poberie k oknám, otvoria ich, ucítia zápach z petárd, ale aj tak sa všetci tešia. Tešia sa jedného pána so synom, ktorí o 6:00 vyjdú na balkón a začnú hrať Tichú noc. Nasleduje pomerne dlhý potlesk a potom sa poberieme večerať. Nasledujú klasické zvyky, ktoré nejdem opisovať.

Po večeri sme už pomerne plní a tak ideme do obývačky. Tam si ešte dáme malinovku, kto vládze tak aj koláče a hurá na rozbaľovanie darčekov. Tie sú u nás poloprekvapivé. Rodičia vedia, čo im kúpim ja a ja viem, čo oni mne. Len oni medzi sebou nevedia čo si dajú a ja zas neviem, čo mi dá brat. On tiež nevie, čo dám ja jemu. O sestre nevravím, lebo tá príde až zajtra.

Potom už len pozeráme tv, tí preplnenejší podriemkávajú alebo dokonca zaspia (brat). On sa však o pár hodín preberie a potom už je všetko ok, pozeráme stále telku a pomedzi to sa rozprávame. Štedrý večer takto plynie ďalej...

Nakoniec ešte pridávam zopár obrázkov ako u nás vyzerá vianočná výzdoba:

pošli na vybrali.sme.sk

3 komentáre:

  1. "Po filme som sa išiel najesť. Prípravy na večeru sa už začínali a musel som sa zapojiť aj ja, aspoň trošku. Ďalej nasledovala návšteva kúpeľne a tie bežné veci, čo sa v kúpeľni robia. Pri dnešnom holení som si však spravil nový image, veď Vianoce sú len raz v roku."
    - A s čím si to išiel pomáhať? A ten nový image si mohol ukázať :)

    "Ďalší program tvorilo aspoň mierne poupratovanie a potom sme pozerali film (Dobrý voják Švejk) a odpovedali na vianočné sms.
    Teraz je niečo po tretej a ja som už oblečený v tmavomodrej košeli, čiernych nohaviciach a na krku kravata. Však si pozrite foto ;)."
    - tie vianočné smsky mi začínajú liezť už krkom, vám nie? :)
    - jaký štramák je z teba a tá odfajčená hlava nemá chybu :)

    "...o 6:00 vyjdú na balkón a začnú hrať Tichú noc. Nasleduje pomerne dlhý potlesk a potom sa poberieme večerať. Nasledujú klasické zvyky, ktoré nejdem opisovať."
    - to musí byť zaujímavé, ale fakt, nemyslím to ironicky

    - pekný betlehem, ručne vyrábaný alebo kúpený?
    - tú visiaca ozdobu vidím prvýkrát, to je u vás taká rarita?
    - a inak chválim ťa za článok

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 1. ja už ani neviem s čím...:) niečo s jedlom a potom sms písať. A ja sa nerád fotím, radšej som na opačnej strane foťáku, ale teraz si pripadám ako nejaký španiel :)
    2. mne nelezú krkom, zvykol som si :). Hehe...tak fotil som sa sám a hlavu som odrezal :D :D
    3.je to taká tradícia nášho sídliska a pekná.
    4. Betlehem je naše dedičstvo, ručne vyrezaný, dedí sa u nás ;). Tá ozdoba je mamin výtvor a tá metóda sa volá patchwork. A ďakujem za pochválenie ;).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aha, to patchwork mi je už známe, teraz je to taký hit (hlavne pre ženy).
    Tak pekné dedičstvo, aspoň máte pamiatku.
    Tá odrezaná hlava je proste dobrááá :)

    OdpovedaťOdstrániť

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009