08 augusta 2008

Gabriel-anjel pomsty

To, že mám notebook mi umožňuje zahnať nudu aj na iných miestach ako doma. Takže dnes som si ho zbalil do tašky, pridal niekoľko filmov a na chate som začal pozerať filmy. Zaujal ma hlavne tento film.
Najhoršie na chate je, že tu nemám oddelenú izbu, takže ma rušili rodičia svojou chôdzou a ja ich zvukom z filmu. Najhoršie bolo, keď otec vtrhol do chaty a vo filme hovorili:" Tak co, nevykou*íš mi ho krásko?" Otec na mňa iba pozrel a povedal: "Čo to pozeráš preboha?"
Tak som mu vysvetlil, o čom film je, a vám to vysvetlím tu, v recenzii.


Text na začiatku filmu vám oznámi, že existuje svet ľudí, peklo, nebo a niečo medzi tým, takzvaný očistec. Duše mŕtvych, ktoré sú v očistci, nepatria ani peklu, ani nebu, a anjeli pekla a neba proti sebe veky bojujú o nadvládu nad dušami. Každá zo strán vždy pošle jedného archanjela, aby sa stretol v súboji so súperom. Padlí anjeli sa premenia na ľudí a žijú v meste. Ak v ňom nájdu smrť, ich duša už nemá šancu na záchranu.
Takto padlo už 6 zo 7 archanjelov z neba a nad mestom má vládu temná sila. Poslednou šancou neba je archanjel Gabriel. Je vyslaný do mesta, kde sa má stretnúť v súboji so Sammaelom.
Hľadá najprv padlých anjelov. Prvého nájde Uriela, ktorý ho ako-tak oboznámi so situáciou v meste a prezradí mu, kde sa nachádza Amitiel. Nájde ju a zachráni ju. Ona ho zas privedie k ďalším 2 archanjelom, k Ithurielovi a Raphaelovi.
Gabriel samozrejme popri hľadaní padlých anjelov neba zabíja padlých anjelov pekla. Sammael je však kľudný a drží sa vyčkávacej stratégie. Gabriel využíva svoju silu na vyliečenie padlých anjelov, aby mu pomohli. Po ďalšej smrti pekelného anjela sa však Sammael naštve a začnú sa čistky aj zo strany temna.
Teraz už Gabriel nemá na výber a musí pomstiť smrť svojich bratov a stretnúť sa v záverečnom súboji so Sammaelom.
Na konci filmu sa dozvieme zaujímavé informácie o archanjelovi Michaelovi a aj to, či mesto zostane pod temnotou, alebo sa opäť vráti k svetlu.


Posledných 10 miút filmu pôsobí veľmi zaujímavo, pútavo a dojímavo. Film nám predstaví pár múdrych myšlienok a ukáže nám povahu ľudí ako aj plnenie si povinností. Hoci sa tento film odohráva v tmavom pustom meste, ale dej je zaujímavý, prináša aj poučné veci. Nie je to len o zabíjaní anjelov a nevinných ľudí, ale aj o myšlienke. Hlavný je samozrejme rozpor medzi dobrom a zlom, ale taktiež v rozpore sú aj city a povinnosť. Medzi zaujímavé efekty patrí zmena farby očí anjelov a obloha nad mestom. Hudba k filmu ma však veľmi nezaujala. Hodnotenie tohto filmu bude pre mňa dilema, pretože ak mám tento film porovnať s predchádzajúcimi filmami, je príbehovo zaujímavý a dramatický, ale inak nezaujme hudbou ani veľkými zmenami.



Žáner
: Fantasy/akčný

Dĺžka: 109 minút

Krajina pôvodu: Austrália

Rok: 2007

Réžia: Shane Abbess

Hrajú: Andy Whitfield(Gabriel), Dwaine Stevenson(Sammael), Samantha Noble(Amitiel)

Moje hodnotenie: 7/10


Oficiálna stránka filmu: Gabriel

DVD obal: Obal

Iná recenzia: Recenzia


p.s. nezabudnite na novinku v recenziách
p.s.2 fakt moderný fight anjelov :D

pošli na vybrali.sme.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009