31 augusta 2008

Nikdy to nevzdávaj!

Najprv som si myslel, že to bude film, ktorý bude ako klasický americký teen movie a bude sa orientovať len na bitky. Našťastie som sa pomýlil.
Jake Tyler (Sean Faris) je žiakom na škole v Iowe a tam hrá americký futbal. V jeho poslednom zápase pred sťahovaním zmláti súpera, poriadne. Pripomenul mu totiž nehodu jeho opitého otca.
Jake spolu s jeho matkou a bratom sa sťahujú na juh. To znamená nová škola, noví spolužiaci a príležitosť začať odznova. Jake si však jeho spomienky berie so sebou. Na novej škole však videli jeho video zo zápasu. Mimochodom na Youtube ;).


Ako prvý sa mu prihovorí Max Cooperman (Evan Peters), ktorý sa stáva jeho kamarátom. Jake stretne taktiež peknú novú spolužiačku Baju Millerovú (Amber Heard). Zažije však aj nepríjemné stretnutie s Bajiným frajerom Ryanom McCarthym (Cam Gigandet). Ryan sa s Jakeom na párty pobije a začína sa tak vzájomná nevraživosť.
Jake tvrdo a poctivo trénuje v zápasnickej telocvični Jeana Roqua (Djimon Honsou), ktorý učí zápasníkov nielen bitkám.
Onedlho sa má uskutočniť zápasnícky turnaj, na ktorom bude Jake aj Ryan. Je jasné, že nech sa stane čokoľvek, títo dvaja sa musia pobiť a vyriešiť tak svoj spor raz a navždy.


Tento film ma zaujal a vysoko predčil moje očakávania. Od filmu, v ktorom je toľko násilia som nečakal také skvelé myšlienky. Film zobrazuje každodenný boj postáv. Teraz nemyslím boj v boxe, ale zápasy, ktoré každý z nás vedie denne. Všetci denne prekonávame množstvo prekážok a to isté prežívajú aj postavy vo filme. Či už je to Jake (vnútorný súboj so spomienkami na otca), jeho mama a brat, sám tréner Jean a aj Max. Film nám sám v názve vraví: "Nikdy to nevzdávaj!", ale už počas filmu tréner, ktorý symbolizuje životnú skúsenosť a múdrosť učí Jakea, že netreba za každú cenu vyhrať. Tento film si určite zaslúži byť na svetle sveta a mňa dostal. Niesol v sebe veľké myšlienky a po filmovej stránke mal dej, plynulosť, akčnosť, kvalitný soundtrack (My chemical romance, Kanye West) a zaujímavé kamerové efekty. Hodnotenie filmu bude vysoké.


Žáner: Akčný

Dĺžka: 110 minút

Krajina pôvodu: USA

Rok: 2008

Réžia: Jeff Wadlow

Hrajú: Djimon Honsou, Amber Heard, Evan Peters, Leslie Hope, Cam Gigandet.


Moje hodnotenie: 10/10


Oficiálna stránka filmu: Never back down

DVD obal: Obal

Iná recenzia: Recenzia

p.s. inak pekné babeny tam ;)
p.s.2 ešte stále platí novinka v recenziách

Obrázok: Allmoviefoto

pošli na vybrali.sme.sk

13 komentárov:

  1. Jj, Amber Heard, alebo ak chcete Baja Miller, je veľmi pekná.
    Inak, mal si tu nedávno také rebríčky s tvojimi najobľúbenejšími filmami. Keď je to hodnotenie také vysoké, na ktorom mieste sa nachádza tento film? V TOP 25-ke totiž nie je tento film, a napr. film Votrelec verzus predátor, ktorému si dal hodnotenie 7/10 skončil na 23.mieste, preto predpokladám, že tento film bude o dosť vyššie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten rebríček bol robený, keď som tento film ešte nevidel. Ja sem dávam vždy recenzie filmov, ktoré som videl naposledy, preto ak spravím nejaký rebríček, tak asi zas až o rok ;) a veľmi sa asi nezmení ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Juu pani ten film stal a bude stat zato :D je neskutočne dobry a realny

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jj...bola to pecka, všetko bolo super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tento film bol ozaj super..najskôr sa začínal tak trochu zlee ..ale potom bol čoraz lepšíí..zatiaľ ten naj film čo som pozerala

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jj...začínal sa pomaly, ale potom sa to rozbehlo ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hra za tym americkeho futbalu a nie za rugbyovy!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Anonymný: do športu sa až tak nevyznám. Na Wapedii som našiel, že rugby je len starší výraz pre americký futbal, zmenilo sa len pár pravidiel. Ale súhlasím a idem to zmeniť do článku, ďakujem.

    http://wapedia.mobi/sk/Americk%C3%BD_futbal

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak pre mňa je to najlepší film aký som videl, ja robím kickbox a box už pár rokov a vedel by som sa vžiť do roly Jaka, lebo je to fakt poriadna drina zo seba niečo také dostať, som ten film videl, už najmenej 30 krát, ale stále ma to baví pozerať:D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Fest dobrý film..nikdy sa nevzdávaj podla tehoto budem žiit..:Dnikdy nevzdávaj..:D:Dfeest dobre

    OdpovedaťOdstrániť
  11. je to senzacni film no super

    OdpovedaťOdstrániť
  12. tento film je peckovo nadupany

    OdpovedaťOdstrániť
  13. toto je proste pán film =D nemám slov najlepši film aky som kedy videl... toto raz pustim svojim deťom =D

    OdpovedaťOdstrániť

Pozri tiež:



Oficiálny e-mail: MGPJohny@gmail.com
Kopírujte len s mojím povolením alebo uveďte zdroj.

Johny ©2008-2009